Trenurile merg pe trei sferturi goale. CFR Călători: o utilizare de peste 70% creează disconfort

Februarie 25, 2011 at 3:34 pm Lasă un comentariu


Numărul biletelor vândute prin sistemele electronice a scăzut cu 11% în 2010 faţă de 2009, valoarea lor fiind de aproape 151 de milioane de euro

Anul trecut gradul de ocupare a locurilor din trenurile operate de CFR Călători a fost de 27,6%, ceea ce înseamnă că trei sferturi din capacitatea de transport a rămas nefolosită, conform datelor companiei furnizate la cererea gândul. Anul trecut CFR Călători a transportat, în total, 58 de milioane de persoane, în scădere cu 5% faţă de 2009, în timp ce pierderile companiei de stat au scăzut în acelaşi interval de timp de la 210 la 30 de milioane de lei. Gradul de ocupare a scăzut de la 30,4% în 2008 la 28,5% în 2009.
Cele mai mari grade de ocupare, care urcă până la 50%, se înregistrează pe magistralele din şi spre Bucureşti, care fac legătura cu Suceava, Iaşi, Timişoara, Craiova, Cluj, Constanţa şi Galaţi, dar numai în cazul trenurilor de rang superior. Printre explicaţiile privind gradul foarte redus de ocupare a trenurilor de pasageri oferite gândul de CFR Călători se numără şi faptul că „transportul feroviar are şi rolul de garantare a libertăţii de circulaţie şi de coeziune teritorială (…). Ca regulă generală nu trebuie să existe clienţi refuzaţi din lipsă de locuri”. O altă explicaţie este şi faptul că „o utilizare de peste 70% a unui vagon creează călătorilor o senzaţie de disconfort şi de supraaglomerare şi aceştia vor percepe negativ calitatea confortului”. În acelaşi timp, oficialii CFR Călători atrag atenţia şi că „traficul nu este constant nici pe perioade de timp, ci are vârfuri de trafic orare, săptămânale, sezoniere, de sărbători etc”.

Compania de stat nu uită să precizeze, printre motivele scăderii traficului, respectiv a gradului de ocupare, faptul că este criză – „scăderea indicatorilor macroeconomici”, la fel cum nu a uitat nici de problemele provocate de „sora” CFR SA, compania care se ocupă cu întreţinerea şi reabilitarea infrastructurii de cale ferată – „scăderea vitezei de circulaţie ca urmare a lucrărilor la infrastructura feroviară”. Viteza medie de deplasare în cazul trenurilor de călători este de circa 30 de kilometri pe oră.

Valoarea medie a unui bilet vândut de CFR Călători este de 23 de lei

Anul trecut CFR Călători a vândut, la nivel local, prin sistemul de vânzare electronică, 27,64 milioane de bilete de călătorie, cu aproape 11% mai puţin decât în 2009. Veniturile obţinute prin vânzarea lor au fost de 634 de milioane de lei, respectiv aproape 151 de milioane de euro. În timp ce numărul biletelor vândute a scăzut cu 11%, valoarea totală a biletelor a scăzut cu 17,4%. Valoarea medie a unui bilet a fost de 23 de lei anul trecut.
Diferenţa dintre cei 58 de milioane de călători transportaţi şi cele 27 de milioane de bilete vândute, în sistemul electronic, se explică prin multitudinea facilităţilor oferite la transport personalului propriu, elevilor, studenţilor, pensionarilor dar şi grupurilor. În cazul grupurilor, de exemplu, pot călători şi 15 persoane pe acelaşi bilet. La acestea se adaugă şi abonamentele şi biletele vândute prin agenţiile de voiaj.

Valoarea amenzilor date e de peste jumătate de milion de lei

O sursă importantă de venit, pe lângă vânzarea biletelor în gări şi în agenţii, a fost şi vânzarea legitimaţiilor de călătorie la suprapreţ, în tren. În 2010 au fost depistaţi 664.000 de călători fără bilet, valoarea biletelor eliberate în tren fiind de 7,9 milioane de lei, de unde rezultă o medie de 12 lei pe fiecare bilet. În 2009 au fost depistaţi de către organele abilitate peste 766.000 de călători fără legitimaţie de călătorie.
În 2010, CFR Călători a acordat 1.783 de contravenţii, în valoare totală de 511.507 lei, de unde rezultă o valoare medie de aproape 290 de lei. Conform legii, valoarea contravenţiei este cuprinsă între 250-400 de lei.

Sursa:stiri.com.ro

Entry filed under: Stirile la zi. Tags: , , .

Dispozitia nr.8/2011 a directorului general Bibliografie si tematica pentru reexaminarea conform prevederilor OMTI nr. 79/2011 la AFER

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Powered By google

Vizite

  • 42,457 vizite

Categorii

Cele mai bine evaluate


%d blogeri au apreciat asta: